torsdag 18 juli 2019

Billingeleden - ett av sommarens mål

Ett av mina mål den här sommaren är att gå hela Billingeleden, inte i ett svep men att ta mig runt hela i olika etapper. Leden är totalt 6,6 mil lång. Hr finns karta och information för nedladdning:
https://skovde.se/globalassets/_2018/kultur--fritid/billingen/billingeleden_2018.pdf 


Leden går runt/på norra delen av billingen och ger en stor variation på naturupplevelser. Jag har en karta över leden i pappersform där jag successivt stryker de delar jag avverkat med en överstrykningspenna. Det är verkligen fascinerande hur olika naturtyper det finns inom ett relativt litet område.



Utsikten är på många ställen helt fantastisk och andra partier går genom skog och snår där man nästan får treva sig fram.



Jag har än så länge inte träffat på några andra vandrare ute på själva leden däremot andra kompisar. 


De är nyfikna och gillade sällskapet mer än vad jag gjorde så jag stannade inte så länge. Det är en skön känsla att ströva genom skog och mark alldeles för sig själv och låta tankarna löpa fritt. Lika viktigt som vandringarna är pauserna. En vanlig limpmacka blir allt ovanligt extra god med några km i benen och en vacker omgivning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar